Flyr går på lufta med ny reklamekampanje og nytt byrå

- Vi er begge små utfordrere og passer kulturelt godt sammen, sier kommersiell direktør i Flyr.

Denne uken lanserer Norges nyeste flyselskap, Flyr, en reklamekampanje med et reklamebyrå som fortsatt er relativt nytt i markedet.

NosleeptillBrooklyn oppstod da eventbyrået Headliner og designbyrået Fundament slo seg sammen med strandfestivalen Palmesus for å starte et nytt markedsføringsbyrå. Tidligere Futatsu-sjef Aris Theophilakis er faglig leder i selskapet.

Les mer: Aris Theophilakis er tilbake - starter nytt byrå sammen med årets sponsorobjekt

- Hadde aldri hørt om byrået
Flyr tegnet i 2021 en sponsoravtale med Palmesus, som lader opp til sin første strandfestival på tre år i sommer, og ble på den måten kjent med byrået som jobber delvis integrert med festivalen.

NosleeptillBrooklyn ble derfor et av byråene Flyr inviterte inn til en byråkonkurranse da de skulle velge sitt hovedbyrå i fjor høst.

- Vi hadde innledende diskusjoner med flere, men det var ikke alle som helt forstod hva vi representerer og ønsker å oppnå, sier kommersiell direktør i Flyr, Thomas Ramdahl.

- Da vi snublet over NosleeptillBrooklyn, et byrå vi aldri hadde hørt om før, så viste det seg at de både hadde en utfordrende og involverende tilnærming, og en god forståelse for vårt strategiske ståsted. Vi er begge små utfordrere, og passer kulturelt godt sammen, sier Ramdahl.

- Opptatt av korte pucker
NosleeptillBrooklyn har satt sammen et team som blant annet består av art director Pål Wehus, designer Atle Røisland, digital rådgiver Suzanne Grapendaal og prosjektleder Birgitte Hodne.

- Vi plottet Flyr mot de andre selskapene, samt at vi formulerte rasjonelt og emosjonelt hva du ikke trenger å finne deg i fra et flyselskap. Det ga mange interessante innganger på tematikken, så vi jobbet oss gjennom et rikt repertoar av muligheter. Flyr er opptatt av korte pucker og tett
tilstedeværelse, noe som for eksempel betyr at idéprosessen var åpen og inkluderende hele veien. Det kan være krevende, men med halvparten lekenhet og halvparten voksenhet i drinken har det gått veldig bra, sier rådgiver og kreatør Aris Theophilakis.

Sammen har de utviklet slagordet «Du som vet, flyr med Flyr». Reklamekampanjen som lanseres nå skal fokusere på enkelhet og vennlighet i de forskjellige uttakene, fra display og utendørs til TV og radio.

- Vi skal være et vennlig og tydelig selskap, også når vi kommuniserer. Displayannonser og utendørs er nødvendigvis mer rett på sak, men alltid med litt snert og personlighet, mens radio, sosiale medier og TV blir enda mer emosjonelle der vi kan få fortalt mer om hva Flyr står for, direkte og indirekte. Gjennomgående er vår historie at mange ting er enklere og kanskje litt hyggeligere hos oss, sier merkevareansvarlig i Flyr, Ida Louise Kristiansen