Noen ganger trenger du radioreklame som gjør narr av radioreklame

I 1935 startet August Hörmann det som skulle bli Europas ledende produsent av industri- og garasjeporter.

Fire generasjoner senere er selskapet ikke bare en anerkjent markedsleder, det er også et av Tysklands mest populære familieeide konsern, som ikke er noe dårlig skussmål i et land som fortsatt ser på forretningsdrift som et familie- og generasjonsprosjekt.

I Norge har Hörmann gjennom en årrekke etablert seg som leverandør av industriporter til prestisjeprosjekter som Posten og Nasjonalmuseet, i tillegg til et markedslederskap på privatmarkedet innen premium garasjedører.

NOSLEEPTILLBROOKLYN begynte et samarbeide med Hörmann høsten 2020, og utarbeidet et kreativt konsept rundt tanken om at du noen ganger trenger en virkelig god garasjeport, ja at du rett og slett trenger det beste av og til. Kampanjen har gått bredt sosialt og digitalt, men har også radio som en del av miksen.

Nå er årets radiokampanje klar og konseptet med den litt radioteater-aktige tilnærmingen fortsetter, i nye settinger og lengder. Blant annet parodierer konseptet radioreklame på mer enn en måte. Markedssjef Kristin Brattstad sier at konseptet har vært både uventet og populært.

– Port-bransjen er ikke særlig kjent for å bruke følelser, eller humor, så vi har fått bra igjen for å tenke helhetlig og ta konseptet ut på denne måten på radio. Vi er tro mot konseptet fordi det har en særegen tilnærming som løfter oss godt ut på radio, samtidig som vi skal utvikle og leke med konseptet videre fremover, sier Brattstad.