Palmesus slår et slag for festivalene

Dette er vår hyllest til alle festivaler, til sommeren og til publikum som vi vet ønsker å komme ut og oppleve store ting igjen

-Dette er vår hyllest til alle festivaler, til sommeren og til publikum som vi vet ønsker å komme ut og oppleve store ting igjen, sier CMO i Palmesus Ketil Børstein Stensrud, som også er rådgiver i NOSLEEPTILLBROOKLYN. Kampanjen er et fremtidshåp og en liten hilsen, og er ikke på vegne av noen andre enn oss selv. For selv om det er utrolig mange forskjellige festivaler i Norge, flere tusen faktisk, så har pandemien satt oss alle i samme båt, sier han.

Palmesus har siden oppstarten i 2009 rukket å bli den kommersielt største festivalen i Norge med nedslagsfelt over hele Norge, og er det de kaller Skandinavias største strandfest. De har rendyrket ung-segmentet og har de siste 6 årene hatt en gjennomsnittsalder på 26,4 på bystranden i Kristiansand. Palmesus hadde også før pandemien inntraff jobbet digitalt, eller off-beach, med sitt publikum og potensielle publikum, og har i sponsor sammenheng ofte to til tre-års engasjementer for å bygge opp innhold og forsterkende opplevelser. Men Korona satte dette ytterligere fart da 2020 arrangementet måtte avlyses.

-Vi kan selvfølgelig ikke love noe som helst, men vi planlegger for mange scenarier der best case er at vi får tilbake sommeren akkurat som vi husker den, sier Stensrud. Vi har jobbet med flere av våre største sponsorer med digitale kampanjer og opplevelser siden april, vi har produktutviklet frem blant annet PalmesusClassics der store artister fremfører kjente låter med fullt symfoniorkester samt en rekke andre aktiviteter, så vi holder det gående. Men sannheten er at vi lever i en plan-B, akkurat som vårt publikum. Og for å være ærlig er jo det frustrerende for alle i bransjen, avslutter han.

Det er NOSLEEPTILLBROOKLYN som har utviklet, produsert og spredd kampanjen, og utover våren kommer det flere elementer og filmer under hashtaget #BelieveInSummer. I skrivende stund har filmen fått over 1.043.000 visninger på YouTube, Facebook,Instagram og Snapchat.

Prosjektleder: Birgitte Hodne

Medierådgiver: Suzanne Grapendaal

Kreatører: Cecilie Fosselie, Ketil Stensrud, Aris Theophilakis

Fotografer: PauloFerreira, Luis Silva, Rita Guimares
Aerials: OscarRibeiro
Klipp:  PauloFerreira
Regi: Ketil Stensrud