
Reklamefolk er notoriske Apple fanboys. Men har produktene mistet litt av den magiske auraen etter at Steve Jobs døde og sjefsdesigner Jony Ive forlot selskapet?
Sir Jonathan Paul Ive, mannen bak Apples mest legendariske design, har de siste årene drevet det “kreative kollektivet” LoveFrom.
Nå har han solgt selskapet til Sam Altman, gründeren bak OpenAI – for 70 milliarder kroner!
Sammen skal de to (kona til Steve Jobs har forøvrig også kjøpt seg inn) starte selskapet io.
Med klassisk Silicon Valley-optimisme lanserer de det nye selskapet, og lover oss en ny revolusjonerende dings verden ikke har sett maken til.
“I have a growing sense that everything I have learned over the last 30 years has led me to this place, to this moment”
Jony Ives stemme er like polert og erkebritisk som alltid.
Som om han alltid forklarer noe viktig... i sakte film.
Hva slags dings det blir, sier de lite om. De fabulerer litt om at vi bruker for mye tid på skjerm, og at det finnes rom for noe helt nytt.
De har lært litt av Steve Jobs om å skape hype!
At det er to smarte folk er det ikke tvil om, og vi opplever gjerne en lansering á la den vi fikk når den første iPhonen ble lansert, en gang til. Det er lenge siden sist.

Kun notoriske Microsoft fanboys er uenige i at Jony Ive er en designer av ypperste klasse.
Vi venter i behersket spenning – på det neste store?